In the spotlights: Ronne Sies

Naam: Ronne Sies
Lid sinds: 2018
Stemsoort: Hoge Bas

Zo ben ik bij GOOV Muziektheater gekomen: Onze jongste zat op de school waar Marcel den Os les geeft. Een ouder die veel contact had met Marcel stuurde mij een Facebookbericht door waarin gezocht werd naar “theatrale mannen”. Dat leek me wel wat! Ik was al fan van Chess: ik heb rond 1987 de originele versie in Londen gezien. Ik heb auditie gedaan, en ben in de rollercoaster gestapt die uiteindelijk een voorstelling wordt.

In welke commissie(s), binnen GOOV, heb je gezeten: Tot nu toe alleen Orkest commissie. Wel heel gaaf om dan ook bij de repetities te kunnen zijn, en mee te maken hoe de nootjes, muziek worden.

Dit vond ik de mooiste productie: Chess! Tot mijn stomme verbazing, en ook wel schrik, kreeg ik een grote rol in Chess! De eerste theaterproductie van deze grootte waar ik ooit aan mee ging doen, en dan een echte rol! Ik heb de hele productie periode een stukje boven de grond gezweefd.

Dit voorval tijdens een voorstelling zal ik nooit meer vergeten: Als Erwin na de openingsscène met het meisje, af kwam, en Fred en ik met tranen in de ogen hem op vingen.

Hier ligt mijn kracht: Zingen heb ik het meeste ervaring mee. Spel heb ik nog een hoop in te ontdekken, maar is geweldig om te doen. Ritme heb ik wel, maar helaas ben ik behoorlijk stijf, en heb weinig ervaring met dans.

Deze productie zou ik graag bij GOOV Muziektheater (nog eens) willen spelen: Ik zou dol graag de vader spelen in FunHome. Prachtige musical over de relatie tussen vader en dochter, en geheimen je leven kunnen bepalen.

Dit doe ik naast GOOV Muziektheater: ATB-en, werken bij IKEA, af en toe liedjes maken, gitaar spelen.

Hier geniet ik van bij GOOV Muziektheater: Het samen de voorstelling opbouwen was magisch. Heerlijk om met zijn alle dit te doen. Ook gaaf om te zien hoe er uit wat A4-tjes met tekst een voorstelling te voorschijn komt. En na de repetitie de kroeg in mis ik ook erg nu.

Hoe zou GOOV Muziektheater er over 10 jaar uitzien?: Kleinere producties die elkaar wat repetitie tijd overlappen, en waar steeds een deel van de leden aan mee doet. Dan laten we vaker van ons horen, en kunnen meer mensen rollen spelen. En dan in een ritme van 2 kleine producties in 1 jaar, en dan 1 jaar weer een grotere productie voor iedereen.

 

Reacties kunnen niet achtergelaten worden op dit moment.